Interesuje Cię współpraca z Wirtualną Asystentką, jednak nie umiesz wyobrazić sobie jak może taka współpraca wyglądać w praktyce? Wiele osób prowadzących swoje biznesy zadaje sobie takie pytanie. Dziś postaram się przybliżyć jak taka współpraca może wyglądać, a przede wszystkim od czego zacząć. Jedno jest pewne – nie ma się czego obawiać, gdyż obu stronom zależy na jak najlepszym współdziałaniu. 

Jeśli zdecydujesz się na taką współpracę – zacznij od wybrania Wirtualnej Asystentki, której chcesz powierzyć swoje zadania. Gdy dokonasz wyboru, następnym krokiem powinno być ustalenie wspólnych zasad – zapewne każdy ma swoje przyzwyczajenia i oczekiwania – warto je omówić. Do szybkiego zarządzania zadaniami i projektami posłużą programy specjalnie do tego stworzone m.in. Asana, Trello, czy Nozbe – to te najczęściej używane przez Wirtualne Asystentki.

Dobrą praktyką jest również ustalenie terminów spotkań, wystawiania faktur i płatności. Bardzo ważne jest wyznaczenie sposobu komunikacji – zazwyczaj Wirtualne Asystentki preferują komunikatory typu Slack, ale być może Tobie wygodniej będzie kontaktować się poprzez e-mail czy telefon. To wszystko kwestia porozumienia.

Na pewno interesować Cię będzie jak można zweryfikować przepracowane godziny, gdyż Wirtualne Asystentki zazwyczaj pobierają płatność za konkretnie przepracowany czas. Do jego pomiaru służą narzędzia takie jak Toggl czy Hubstaff. Na końcu okresu rozliczeniowego możesz otrzymać szczegółowy raport z przepracowanych zadań.

Teraz już tylko (w zależności od zadania) udzielenie dostępu do strony internetowej, mediów społecznościowych, newslettera czy innych narzędzi i Wasza współpraca może się rozpocząć.

Jak widzisz to nic skomplikowanego, więc jeśli pomoc Wirtualnej Asystentki jest dla Ciebie niezbędna – nie zwlekaj. Bardzo szybko przekonasz się, że to była świetna decyzja – zyskasz czas i spokój. Decyzja zapadła i chcesz znaleźć Wirtualną Asystentkę? Przeczytaj ten artykuł a dowiesz się jakie działania warto podjąć.