Internet to kopalnia wiedzy, gdzie przy odrobinie wysiłku znaleźć można informacje na każdy temat. Można czytać ciekawostki, oglądać zabawne filmiki a można też uczyć się, poszerzać swoją wiedzę, zdobywać nowe kwalifikacje i umiejętności. Innymi słowy rozwijać się, a wiadomo, że w pracy Wirtualnej Asystentki rozwój to kluczowy element sukcesu. Kiedyś proces uczenia związany był nierozerwalnie z inwestycjami i czasu i pieniędzy. Teraz wystarczy wiedzieć gdzie znaleźć pomocną wiedzę, którą bez ograniczeń możemy czerpać i to za darmo.  By oszczędzić Ci czasu przygotowałam zestaw 97 bezpłatnych produktów dla Wirtualnych Asystentek, które podzieliłam tematycznie. Jestem pewna, że znajdziesz tu Coś dla siebie – miłej nauki!

97 bezpłatnych produktów dla Wirtualnych Asystentek

E-mail Marketing

  1. Newsletter krok po kroku ebook od Resultea – przewodnik od Izy Hasan, dzięki któremu dowiesz się jak krok po kroku przygotować zapis na newsletter.
  1. Kurs email marketingu od Freshmail –  darmowy kurs online z email marketingu, z pomocą którego zbudujesz bazę subskrybentów.
  1. Email marketing – ebooki i poradniki od Freshmail – zbiór przydatnej wiedzy, dla wszystkich, którzy chcą tworzyć skuteczne kampanie marketingowe.
  1. 24 sposoby budowania listy mailingowej od Liczy się wynik – zestaw materiałów (min. webinar, pliki mp3, checklista, infografika itp), które także pozwolą zdobyć nowych subskrybentów.
  1. Planer newsletter od Geek cat  – planer newsletterów do pobrania i wydrukowania, który z pewnością ułatwi planowanie wysyłek mailingów do waszych odbiorców. 
  1. Automatyzacja w MailerLite – tutorial Agnieszki Fiuk, specjalistki od marketing automation, newslettera, a także RODO.
  1. Automatyzacja newslettera – interesujący post Adrianny Strączkowskiej, gdzie pokazano etapy automatyzacji maili w MailerLite.
  1. Jak rozpocząć newsletter oraz budowanie listy mailingowej w Mailer Lite – poradnik jak krok po kroku uruchomić własny newsletter, a także jak zbudować listę mailingową w MailerLite. Mariusz Kobak i jego blog Kierunek Wolność.
  1. MailerLite Tutorial – przewodnik jak zrobić newsletter od Social Media Tools.
  1. Jak stworzyć stronę Landing page – tutorial Klaudii Stawiarskiej, krok po kroku jak zrobić stronę lądowania czy też squeeze page, do zapisu na Newsletter lub do budowania listy mailingowej.
  1. MailerLite od podstaw poradnik Shopera – obsługa MailerLite od podstaw, w tym również jak założyć konto, jak skonfigurować i jak wysyłać maile. 
  1. Budowanie listy e-mail – zbiór poradników i mini kurs do pobrania od Justyny Stańskiej.

WordPress

  1. Materiały dotyczące WordPressa od Sylwii Stein – “Zostań Specką” w budowaniu własnej strony www.
  1. Co to jest WordPress – 7 dniowy kurs online od Eweliny Muc, zbiór wiedzy dla początkujących.
  1. Kurs WordPress od Influentiq – darmowy kurs Wojtka Wiśniewskiego – krótko i na temat. 
  1. Checklisty dotyczące WordPressa  – checlisty od Kasi Aleszczyk, dzięki którym sprawdzisz czy z Twoją stroną wszystko ok.
  1. Kurs WordPressa – mały kurs WordPressa od Pawła Kępy – zbiór 9 przydatnych lekcji.
  1. Poradnik WordPressa – bezpłatny i wszechstronny poradnik dla początkujących od Jurosko.
  1. WordPress –  volg i podcasty od Macieja Kuchnika.
  1. Jak zacząć z WordPressem – materiały do nauki WordPressa od podstaw, od crocoder.pl.
  1. WordPress, fakty i mity – materiały  edukacyjne: prawdy i mity na temat WordPressa.
  1. Zbiór ciekawych artykułów o WordPressie –  500sekund.pl, blog z ciekawymi artykułami na temat WordPressa.

SEO

  1. 40 lekcji SEO od Verseo – każdego dnia jeden e-mail z wiedzą na temat SEO.
  1. Kurs SEO od Octamedia, w którym nauczysz się, jak poprawić widoczność i pozyskiwać klientów z Google.
  1. Teksty przyjazne SEO  – video kurs, dzięki którym przygotujesz teksty przyjazne SEO w 10 krokach od Liczysiecontent.pl.
  1. Planer Słów Kluczowych – pomaga on w dobraniu odpowiednich słów kluczowych, tzw. mocnych. Wystarczy wpisać interesujące nas słowo kluczowe w wyszukiwarce i pojawią nam się informację jak często dane słowo jest używane. Planer Słów Kluczowych podpowiada nam podobne słowa, które warto wykorzystać.  
  1. SEO Content Editor –  sprawdza treść pod kątem SEO, jak również analizuje poprawność title i description, jakość słów kluczowych, oraz obecność dodatkowych fraz. 

Copywriting

  1. 33 pomysły na tematy blogowe od Oli Gościniak – po zapisaniu na newsletter otrzymujesz e-booka ze zbiorem pomysłów na tematy blogowe.
  1. Jak zostać copywriterem ebook od tekstowni.pl, jest to przepis jak w 5 krokach zacząć pisać wartościowe teksty za pieniądze. 
  1.  Sprzedawaj słowem jak mistrz minikurs Ewy Szczepaniak z tekstowni.pl. 
  1. Kurs copywritingu – Mirosław Skwarek ze zbiorem danych do obejrzenia na Youtube.
  1. Kurs broker informacji od Centrum Edukacji, jeśli interesuje cię jak przeszukiwać internet by znaleźć to, czego inni nie umieją. 
  1. Kulisy pracy copywritera podcast Agnieszki Skupieńskiej i Pawła Ciska.

Korekta tekstów 

  1. Ortograf.pl – narzędzie do korekty tekstów online. Weryfikuje treści pod kątem stylistycznym, frazeologicznym, a także stylistycznym. Zawiera ponad 1000 reguł.
  1. Polszczyzna.pl – działa tak, jak Ortograf.pl, ale jest też zbiorem wskazówek, porad i ciekawostek. Umożliwia wykonanie dyktanda i quizów, dlatego jest uzupełnieniem strony na Facebooku „Poprawna polszczyzna”. 
  1. LanguageTool jeden z popularniejszych programów na rynku, oferujący korektę tekstu, przede wszystkim po angielsku, po polsku, po chińsku, po ukraińsku oraz w wielu innych językach. Jest w stanie wyłapać wiele błędów zarówno stylistycznych, gramatycznych czy interpunkcyjnych. 
  1. Grammarly – darmowa aplikacja, dzięki której wykryjesz i naprawisz błędy w pisowni i gramatyce, tylko w języku angielskim.
  1. Dokumenty Google – działa  na dowolnym komputerze z przeglądarką internetową lub aplikacją mobilną, może sprawdzać pisownię po polsku i skorygować błędy, pozwala również edytować tekst jednocześnie z innymi osobami i szybko udostępniać go. Dokumenty Google zapisują pliki na Dysku Google.
  1. Zoho Writer edytor tekstu podobny do Microsoft Word. Nie trzeba instalować programu na komputerze, ponieważ wystarczy dostęp do sieci i przeglądarka internetowa.
  1. LibreOffice program do edycji tekstu, wchodzący w skład pakietu biurowego LibreOffice. Narzędzie to jest proste i intuicyjne, ale sprawdza się też do obszernych plików takich jak książka.
  1. WPS Office Writer – zaletą WPS Office jest szybkość działania oraz wsparcie dla mechanizmu kart, pozwala na pracę z wieloma plikami jednocześnie. Pakiet wyposażony został we wbudowany konwerter plików do formatu PDF, a także pozwala zabezpieczać tworzone dokumenty hasłem.
  1. FocusWriter FocusWriter to aplikacja przeznaczona do tworzenia tekstów przede wszystkim w widoku pełnego ekranu. Możemy jednak korzystać z programu także w normalnym oknie. Możemy więc wybrać jednokolorowe tło albo załadować wybraną grafikę z dysku komputera.
  1. Słownik synonimów – miejsce, gdzie zerkniesz gdy zabraknie Ci słów.
  1. Jak ktoś nie posiada Worda  – narzędzie do wykrywania błędów w pisowni, jak również błędów gramatycznych i stylistycznych.
  1. Plagiator – skanuje tekst pod kątem plagiatu. Skanowanie pliku PDF, a także wskanowanego pliku na stronę.

Project Management

  1. Czy rola menedżera projektu jest dla Ciebie? darmowy kurs mailowy. Materiał od projektbezzadyszki.pl
  2. Niezbędnik project managera – ebook za darmo od niezbędnik-pm.pl.
  3. Zarządzanie listą zadań w Asanie -film na YouTube od produktywni.pl, pokazujący test aplikacji, a także jak ją używać w praktyce.
  1. Jak zarządzać projektem? – mini przewodnik od projektbezzadyszki.pl.
  1. Czy to co robisz to już projekt?  – 6 mini szkoleń: kolejny zbiór wiedzy od projektbezzadyszki.pl
  1. Zarządzanie projektami – Mariusz Kapusta dzieli się swoją wiedzą na temat tego jak rozpoczynać i kończyć z sukcesem projekty.
  2. Zarządzanie zadaniami – 9 kroków do skutecznego planowania i monitorowania Twoich projektów.
  3. Jak pracować z Asaną – zbiór praktycznych wskazówek od Anny Studnickiej.
  1. Poradnik o planowaniu dla początkujących – jak zrobić harmonogram projektu w 7 krokach – ebook od Magdy z Rudej Strony Zarządzania narudo.pl.
  2. 11 lekcji zarządzania kryzysowego dla kierowników projektu– Kamil Andrusz udziela wartościowych wskazówek.

Grafika 

  1. Kurs Grafik – prezenter – szkolenie od Centrum Edukacji dla początkujących. 
  1.  Materiały do tworzenia grafik i prezentacji – wiedza od Social Media Tools.
  1. Podstawy Adobe Photoshop – kurs od Kursownik.pl.
  1. Kurs Photoshop – bezpłatny kurs wideo “Mój pierwszy krok” od grafoteka.pl
  1. Canvastycznie – blog ze zbiorem praktycznych porad dotyczących tworzenia grafiki.
  1. Myślenie wizualne, flipowanie, marka osobista, archetypy marki – od Gabrieli Borowczyk.
  1. Jak w prosty sposób budować bank ikon –  blog Natalii Mikołajek jadzkarysuje.pl: mini kursy, instrukcje itp.
  1. Inspiracje graficzne  od kropki i kreski na Facebooku, gdzie z pewnością znajdziesz mnóstwo pomysłów.
  1. Grafika w Canvie – jak pracować szybciej korzystając z szablonów grafik i wideo – materiał od Social Media Tools.
  1. Jak tworzyć grafiki w Canvie  – webinar w ramach projektu Stołecznego Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych ngo.pl
  2. Jak tworzyć grafiki w Canvie instrukcje krok po kroku – webinar od Renaty Kowalkowskiej.
  3. Podstawy programu Canva – webinar Marcina Siwickiego.

Social media

  1. 30 pomysłów na posty od Uli Phelep nie istniejący już blog, ale sam wartościowy ebook jest dostępny w sieci. 
  1. Jak wykorzystać Facebooka  – zbiór wiedzy o reklamie na Facebooku od Facebooka :-).
  1. Planer postów na 30 dni od Canvastycznie.pl.
  1. Jak prowadzić fanpage?  webinar Artura Jabłońskiego.
  1. Jak zdobyć pierwszych 1000 (zaangażowanych) fanów na Facebooku? – webinar Katarzyny Granops-Szkoda sprawny.marketing.
  1. Jak prowadzić social media swojej firmy –  świetne nagranie Marcina Osmana – koniecznie do odsłuchania. 
  1. Bardzo angażujące pomysły na posty na Facebooku – artykuł Moniki Czaplickiej.
  1. Prowadzenie fanpage na Facebooku – 5 kluczowych podpowiedzi webinar Joanny Ceplin.
  1. 24 pomysły na angażujące posty na Facebooku – ebook Joanny Ceplin.
  1. Merytorycznie o mediach społecznościowych – blog, który warto znać – od socialmedianow.pl.
  1. Nauka obsługi mediów społecznościowych – kolejny interesujący i wartościowy blog od konsultacjesocialmedia.pl.
  1. Marketing i sprzedaż– blog callpage.pl o optymalizacji, konwersji, generowanie leadów i marketing B2B. Inspiracje i porady.
  1. Pomysły na posta na fanpage’u –  ebook Marty Idczak zbiór gotowych inspiracji do stworzenia postów na Twojego fanpage’a. 

Marketing

  1. Biznesplan od Kasi Pszonickiej – genialny w swej prostocie jednostronicowy biznesplan.
  1. Podstawy marketingu internetowego – bank darmowej wiedzy od Google.
  1. Jak stworzyć produkt online – darmowe materiały od Marty Krasnodębskiej i Hakerek Sukcesu. 
  1. Narzędzia dla freelancera – darmowa wiedza  i zbiór wartościowych porad od Agnieszki Skupieńkiej: tosieoplaca.pl.   

Transkrypcja 

  1. Distation Pro –  darmowy program do tworzenia transkrypcji. Spisuje słyszane słowa do jednego pliku. Z pewnością zaletą tego programu jest, że program sam formatuje, usuwa lub kopiuje całe słowa, oraz fragmenty. Wystarczy wydać odpowiednie polecenie w formie głosowej, a program sam dokona korekty. 
  1. Dictate – program do rozpoznawania mowy. Jest to dodatek do pakietu Microsoft Office. Po zainstalowaniu aplikacji integruje się, z Outlook, Word lub Powerpoint. Zamienia dyktowane wypowiedzi na tekst i posiada możliwość tłumaczenia treści z jednego języka na drugi. Program przyjmuje też polecenia, które pozwalają redagować tekst np.: zaczynać kolejne zdanie od nowej linijki. 
  1. VoiceNote II – dodatek do przeglądarki Chrome. Zamienia tekst słyszany na tekst pisany. 
  1.  Google Keep – Aplikacja na androida do tworzenia notatek tradycyjnych, czyli pisanych ręcznie, jak i notatek głosowych. Przekształca słowo mówione w tekst. Notatki w tej aplikacji można wzbogacić o zdjęcia. 

Organizacja i produktywność 

  1. 101 trików dzięki, którym wykorzystasz potencjał arkuszy Google – ebook od flyonthecloud.com – znajdziesz w nim praktyczne przykłady i gotowe szablony. 
  1. Przestań jęczeć i weź się do roboty – ebook od Bartka Popiela liczysiewynik.pl.
  1.  7 kroków do osiągania ambitnych celów – ebook od Kamili Rowińskiej, z którego nauczysz się jak wytyczać cele. 
  1. Planer tygodniowy od Anity Kowalskiej, dzięki któremu zaczniesz świadomie wykorzystywać swój czas. 
  1. Jak zbudować mały, fajny biznes – pakiet darmowych materiałów od Jacka Kłosińskiego. 
  1. Jak optymalizować swój czas – darmowy poradnik na temat jak radzić sobie ze złodziejami czasu od corazlepszafirma.pl

Prawo 

  1.  Audyt biznesu online od Ilony Przetacznik  -zbiór porad prawnych niezbędnych w każdym biznesie online. 

Reklamy 

  1.  Google Adds kurs od podstaw  – darmowy e-book od smartyou.pl dla początkujących.
  1. Remarketing na Facebooku – bezpłatny ebook od Artura Jabłońskiego, z pewnością dowiesz się z niego jakie są najskuteczniejsze formy reklamy na Facebooku.

Dzięki postowi 97 bezpłatnych produktów dla Wirtualnych Asystentek szybko odnajdziesz darmowe materiały z interesującego Cię obszaru. Poszerzysz swoją wiedzę a wykorzystując ją w praktyce – rozwiniesz się i udoskonalisz swoje umiejętności. Listę 97 bezpłatnych produktów dla Wirtualnych Asystentek wydrukuj lub dodaj do zakładek, żeby mieć ją zawsze pod ręką. Powodzenia! 

Zobacz również listę 101 najpopularniejszych narzędzi.